Sabtu, 3 Disember 2011

Ikrar Taat Setia : Keikhlasan Dalam Perjuangan

Pada: 3hb. Disember 2011
Tempat: Perhimpunan Agung UMNO 2011
Oleh: Timbalan Presiden UMNO, YAB Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin. 

"Kami orang UMNO, berikrar untuk merapatkan saf perjuangan, mengeratkan ukhuwah, menghapuskan sengketa, menghindari hasad dengki dan iri hati dan meletakkan kepentingan parti mengatasi kepentingan peribadi.

"Kami orang UMNO berjanji taat setia kepada parti dengan memberikan sepenuh kepercayaan dan sokongan padu kepada Yang Amat Berhormat Presiden untuk memimpin kita mencapai kemenangan besar dalam pilihan raya nanti.

"Kami orang UMNO bersumpah untuk bekerja dengan gigih, tersusun dan teratur, berjihad dan berinfaq di jalan Allah s.w.t, bagi memastikan kemenangan UMNO dan Barisan Nasional dalam pilihan raya umum ke-13.

"Kami orang UMNO berikrar untuk memberikan sokongan padu dan tidak berbelah bahagi kepada calon-calon yang bakal dipilih oleh pucuk pimpinan parti untuk bertanding dalam pilihan raya nanti.

Sumber: www.bernama.com

Ikrar yang julung kali dilakukan ini merupakan titik permulaan, dijadikan ukuran lambang taat setia setiap ahli kepada parti UMNO demi perjuangan memartabatkan agama, mengangkat maruah bangsa dan mempertahankan kedaulatan tanah air tercinta.

'Moga tiada lagi pengkhianat di dalam parti keramat UMNO ini'

Bersama-sama rakan Barisan Nasional, setiap ahli harus bangkit, bersatu dan memberikan komitmen tidak berbelah demi memastikan kemenangan parti bukan sahaja ketika pilihanraya, tetapi menjuarai rakyat dan negara sepanjang masa. Hapuskan prasangka, tolak ketepi perasaan dengki dan elakkan budaya tikam belakang. Jangan sampai tergadai masa depan serta maruah Islam, Melayu dan Tanahair.

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!
Daulat Tuanku! Dirgahayu Negaraku! Hidup UMNO

Tiada ulasan:

Catat Ulasan