Sabtu, 26 November 2011

Persefahaman Asas Perpaduan Ummah 1433H

Salam Ma'al Hijrah 1433 buat seluruh umat Islam. Moga kita sentiasa dirahmati dan diberkati Allah S.W.T dalam menempuhi perjalanan di tahun baru ini. 

'Pada malam tertutup buku amalan yang lama dan diangkat ke atas dan buku baru bakal dibuka sempena bulan Muharam yang baru ini..'

Ketika saban hari umat Islam menempuh pelbagai dugaan serta cabaran besar yang menguji keimanan dan kesabaran, amat mustahil ia dapat diharungi secara berseorangan. Kekuatan melalui perpaduan amat penting ketika menghadapi apa jua situasi demi memastikan Islam itu terus kekal gemilang dan dihormati. Perpaduan akan menghasilkan satu benteng yang kukuh, terhindar dari anasir-anasir jahat yang mahu melihat perpecahan persaudaraan umat Islam.

Serangan dari pelbagai penjuru termasuk dari mereka yang kononnya memperjuangkan Islam itu sendiri adalah contoh jika umat Islam itu sendiri tidak bersatu tidak mustahil benteng Islam itu mudah roboh diserang musuh-musuhnya.

Bangkit bersatu amat diharap. Membuang sebarang prasangka buruk antara kita adalah satu langkah. Bertolak ansur dan bersifat terbuka antara kita dalam mencari jalan penyelesaian sesuatu isu adalah antara satu jalan ke arah perpaduan. Jika dapat diketemukan titik persefahaman sebagai asas, tidak mustahil penyatuan Ummah dicapai. InsyaAllah.

Rayakanlah Tahun Baru Islam 1433H..Agungkanlah syiar-syiar Allah. Jadikan Rasullullah S.A.W teladan utama dan ikutan.

Hijrah itu Pengorbanan, Hijrah itu Perjuangan, Hijrah itu Persaudaraan, Hijrah membentuk Perpaduan. Selamat menyambut 1 Muharram dan Ma'al Hijrah 1433H.

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!



 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan