Sabtu, 5 September 2009

Ada Akal Pakai! Fikir-Fikirkanlah..


Fikir-fikirkanlah..jangan gadaikan masa depan Islam, Melayu dan Tanahair. PAS hanya memperjuangkan agama tanpa memperdulikan akarnya yang dipilih Allah untuk menyebarkan Islam di Tanah Melayu - Kita, bangsa Melayu! Allah tidak memilih bangsa lain untuk menyebarkan Islam di bumi bertuah ini. Jika benar PAS memperjuangan Islam, kenapa setiap kali membuka mulut mengenai agenda negara Islam, rakan-rakan di dalam PR (Pengkhianat Rakyat) memberi amaran dan menyuruh PAS diam! Selesaikan masalah penerimaan Islam dengan rakan dalam PR sebelum cuba mengajar UMNO dan orang lain. Di bawah UMNO, negara sudah lama menjadi negara Islam dan Islam sebagai agama rasmi negara sudah tertakluk dalam Perlembagaan Negara..

PKR hanya memperjuangkan matlamat bossnya dan DAP berjuang untuk bangsanya.

UMNO juga mempunyai rakan parti berlainan bangsa di dalam Barisan Nasional. Keakraban dijalin sejak sekian lama. Betul..ada masa-masanya timbul isu-isu sensitif sesama rakan BN tapi Alhamdullilah, suara UMNO masih dihormati dan diterima oleh rakan di dalam Barisan Nasional sebagai kata putus dalam mencari kesepakatan jalan penyelesaian. UMNO masih lagi dianggap peneraju dan ketua dalam kerajaan. Kita tahu kadang-kadang timbul juga perasaaan tidak puas hati..tapi semangat bertolak-ansur demi kesejahteraan negara terus disemai dengan baik. Jika tidak kita tidak akan bersatu dan melangkah jauh bersama selama ini. Perlu di ketahui, wujudnya isu ketegangan kaum bermula setelah tamatnya Pilihanraya Umum (PRU) Ke-12 lalu. Ini mengakibatkan bangsa lain berani menuntut,mempersoal dan membuat komen terbuka mengenai Islam, Melayu, Tanahair dan kedaulatan Institusi Diraja. Bertambah parah apabila Melayu itu sendiri tidak bersatu padu. Wujudnya puak yang mengambil kesempatan dengan sanggup menggadai maruah agama,bangsa dan negara demi cita-cita peribadi.

Apabila kita menyentuh hal berkaitan bangsa mereka, kita terus dituduh perkauman. Kalau benarlah kita mengamalkan perkauman, sudah lama mereka duduk merempat menagih belas kasihan kita - selaku tuan rumah. Tetapi, hak untuk pendidikan, ekonomi, keluarga, amalan agama mereka tidak kita ganggu. Malah kita hormat dan kita mahu mempelajari dari mereka. Yang menjadi kemarahan kita adalah apabila sikap baik dan bertolak ansur kita diambil kesempatan. Apa lagi yang tidak cukup kepada mereka? Apabila isu cadangan satu sekolah, sebagai contoh, di cadangkan, kita terus dituduh perkauman. Tuduhan diberi tanpa mahu membuka minda dan memahami sebabnya. Namun, kita masih mampu tersenyum dan bersabar biar pun orang dan berani memijak kepala kita.. atas semangat perpaduan yang hendak kita kekalkan. Tapi jangan lupa..setiap perkara ada had dan batasan..

UMNO satu-satunya parti memperjuangkan Islam, Melayu dan Tanahair. Ketiga-tiga ini berkait rapat antara satu sama lain..Gugur satu agenda perjuangan, akan jahanamlah negara! Kita bukan parti yang sempurna, tiada satu parti pun yang sempurna, tapi wadah perjuangan UMNO telah ditetapkan dari dulu, kini dan selamanya.Kita sentiasa berusaha untuk memberi yang terbaik..malah lebih dari dulu. Sedangkan lidah lagi tergigit.. Fikir-fikirkanlah...
Maaf jika ada salah silap dalam kenyataan di atas..

Kita akan bincangkan isu ini di masa yang akan datang...

Gambar diambil daripada : http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan