Isnin, 7 September 2009

Biadap!

" Keadaan menjadi lebih tegang dan hampir mencetuskan pergaduhan apabila seorang penduduk yang mewakili masyarakat India, R.Gunaretinam, 27, bangun dan menegaskan persetujuan 48 keluarga India di situ berhubung pembinaan kuil tersebut.
Ini kerana, katanya, kebanyakkan rumah di bandar raya itu mempunyai surau dan masjid. Dia kemudian mendakwa orang Melayu di Seksyen 23 tidak peka dengan sensitiviti masyarakat India di situ yang didakwanya BERTOLERANSI DENGAN ORANG ISLAM BERHUBUNG ISU AZAN LIMA KALI SEHARI"
- Dipetik daripada akhbar Mingguan Malaysia, Ahad 6 September 2009. Dalam Negeri, Muka surat - 13.
BIADAP!!!!Dan apa tindakan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim,Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad dan ADUN Batu Tiga, Rodziah Ismail? Senyap..mempertahankan tindakan bodoh dan kesilapan tidak mengendah sensitiviti masyarakat Islam Melayu - satu agama dan bangsa dengan mereka..asalkan kepentingan politik mereka terjamin dan di pandang mulia bangsa lain..
Jika inilah parti yang disokong oleh orang Islam Melayu di Selangor semasa PRU lalu..malanglah kita semua.. Kebanyakkan berlakunya sikap menghina,mempersoal dan memperlekeh Islam dan bangsa Melayu bermula di Selangor! Dan hasilnya menjadi ikutan di negeri-negeri lain..
Kita bukan bersikap rasict..tapi PANTANG SUNGGUH APABILA AGAMA, BANGSA DAN NEGARA DIPERSOALKAN DAN DIHINA. DAN REMUK HATI INI BILA ADA YANG SEAGAMA DAN SEBANGSAKU, MALAH DENGAN TAKBUR MENGAKU PENGAMAL POLITIK ISLAM, BERTINDAK TIDAK MEMPERTAHANKAN AGAMA,BANGSA DAN TANAHAIR. MALAH LEBIH MEMENANGKAN ORANG LAIN DEMI KEPENTINGAN KUASA DAN PENGARUH POLITIK SENDIRI. BUTA SANGATKAH HATI DAN FIKIRAN KAMU?
BANGSA LAIN SUDAH BERANI SECARA TERANG-TERANGAN MEMPERSOALKAN ISLAM,HAK KEISTIMEWAAN KITA, RAJA-RAJA DAN PERLEMBAGAAN KITA SEBAB RAMAINYA PENGKHIANAT-PENGKHIANAT DI KALANGAN ORANG MELAYU YANG TAK PERNAH SEDAR-SEDAR DAN BERSIKAP TALAM DUA MUKA DEMI KUASA. TINGGI MANA PUN ILMU DI DADA, BILA TERASA DIRI SEORANG YANG BERFIKIRAN TERBUKA DAN MODEN, TAPI BILA HAK SUDAH TERGADAI, JANGAN HARAP AKAN DIPANDANG ORANG. MALAH DILUDAH..MAHUKAH KITA MENJADI BEGITU? MEREMPAT DI TANAH AIR SENDIRI..
"Senario perpaduan yang dibentuk oleh PM kini telah mula disabotaj oleh orang Cina dan India. Apabila orang India telah bersatu hati di Selangor telah mempersoalkan Islam dan Melayu iaitu mempersoalkan Azan 5 kali sehari dalam isu pembinaan kuil. Manakala Cina juga besatu hati secara 'silent protest' kepada kerajaan untuk menyokong DAP, lihat MCA telah berpecah mengecilkan pengaruh kepada kerajaan.
Orang Melayu (Islam) kemana? Adakah kita juga harus terus berpecah?Kenapa pula ada pemimpin Melayu yang menyokong dan mempertahankan soal pembinaan kuil di Shah Alam? Kita lihat siapa yang akan menghancurkan masa depan Islam dan Melayu itu sendiri? Fikirlah wahai orang Melayu!!!"
- Dipetik daripada AJK Pemuda UMNO Bahagian Maran, Sdr. Saiful Anuar Mokhtar.
Berani kerana benar..Bangkit kerana Islam..demi hak dan keistimewaan Melayu dan Tanahair. Tanam dan timbulkan perasaan keinsafan,kesedaran, perjuangan, sayang dan kesetiaan kepada apa yang telah dikurniakan oleh Allah kepada kita - Islam, ditakdirkan lahirnya kita sebagai bangsa Melayu dan menjadi tuan rumah kepada bumi bertuah ini. Jika kita tidak dihormati malah cuba digugat dan ditendang keluar..kemana kita nak pergi dan mengadu nasib? Negara India, China?


Allah lebih mengetahui.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan